- Objavljeno: 25.06.2021.
Tijekom vikenda pojačani nadzor mopedista i motociklista
Na prometnicama ove Policijske uprave tijekom 2020. g. smrtno su stradala 4 vozača motocikla, 32 vozača/putnika zadobila su teške, a njih 46 lakše tjelesne ozljede
Foto: IlustracijaPolicijski službenici prometne policije će tijekom predstojećeg vikenda, počevši od danas, na prometnicama Policijske uprave dubrovačko-neretvanske pojačano nadzirati sve prometne prekršaja s posebnim naglaskom na prekršaje mopedista i motociklista.
Na prometnicama ove Policijske uprave tijekom 2020. g. smrtno su stradala 4 vozača motocikla, 32 vozača/putnika zadobila su teške, a njih 46 lakše tjelesne ozljede.
U proteklih pet godina, odnosno od 2016. do 2020. g. na području Policijske uprave dubrovačko-neretvanske smrtno je stradalo 15 vozača mopeda i motocikla, jedan putnik na motociklu, 242 vozača/putnika su teže, a njih 482 lakše ozlijeđena.
Vozači i putnici tih vozila često su žrtve nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila koji kršenjem prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu.
No i zbog svog neodgovornog ponašanja i grubog kršenja prometnih propisa i sami motociklisti sudjeluju u teškim prometnim nesrećama u kojima, u sudarima s drugim vozilima, izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno stradavaju ili zadobivaju teške tjelesne ozljede.
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
- kreću se neprilagođenom i brzinom većom od dozvoljene,
- ne nose zaštitne kacige,
- kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
- precjenjuju svoje vozačke sposobnosti te istovremeno podcjenjuju opasnosti u prometu,
- obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
- provlače se između zaustavljenih kolona vozila,
- voze s neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,
- upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
- upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog ispita),
- uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 km/h.