Motoristi i mopedisti

Na području Postaje Prometne Policije Dubrovnik u prvih devet mjeseci ove godine zabilježeno je 120 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali ili koje su izazvali vozači mopeda ili motocikala. Od tih 120 nesreća, njih 95 je bilo sa ozlijeđenim osobama a 25 sa materijalnom štetom. Navedene nesreće su rezultirale sa ukupno 40 teško ozlijeđenih osoba (31 vozač, 6 putnika, 3 pješaka) i 72 lakše ozlijeđene osobe (58 vozača, 8 putnika, 6 pješaka).

 
Foto: PU dubrovačko-neretvanska
Unatoč povoljnijem trendu i smanjenju broja nastradalih vozača mopeda i motocikla (smanjenje smrtnog stradavanja za 28% u odnosu na proteklu godinu na području RH) taj broj je i dalje u znatnom nerazmjeru u odnosu na broj registriranih mopeda i motocikala.
 
Na području Postaje Prometne Policije Dubrovnik u prvih devet mjeseci ove godine zabilježeno je 120 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali ili koje su izazvali vozači mopeda ili motocikala. Od tih 120 nesreća, njih 95 je bilo sa ozlijeđenim osobama a 25 sa materijalnom štetom. Navedene nesreće su rezultirale sa ukupno 40 teško ozlijeđenih osoba (31 vozač, 6 putnika, 3 pješaka) i 72 lakše ozlijeđene osobe (58 vozača, 8 putnika, 6 pješaka).
Srećom, u navedenim nesrećama nema smrtno stradalih, dok je tijekom prvih devet mjeseci protekle godine poginulo čak 6 osoba. Od toga je 5 osoba poginulo u svojstvu vozača motocikla a jedna osoba kao pješak.
 
Ovim putem pozivamo vozače i putnike na mopedima i motociklima na pridržavanje zakonskih normi, osobito na korištenje zaštitnih kaciga.
 
Vozači koji ne nose kacige prilikom pada štite glavu rukama što uvelike ograničava sposobnost „kontroliranja“ pada, uzrokujući tako daleko veće posljedice za njihove ekstremitete. Kaciga kao zaštitna oprema nije svemoguća i bilo bi apsolutno pogrešno reći kako je pouzdana zaštita u svim situacijama no uvelike može ublažiti ili čak potpuno otkloniti štete pa čak i smrtne posljedice.
Glava je najosjetljiviji dio ljudskog tijela. Zbog povrede glave, kao primarnog uvjeta, od ukupnog broja stradalih motociklista u prometnih nesrećama, umire preko 85% vozača (EU statistika). Većina njih bi preživjela da su koristili zaštitnu kacigu.
 
Posebnu pažnju skrećemo na obvezu korištenja onih zaštitnih kaciga koje su podvrgnute homologaciji i koje su zadovoljile uvjete tijekom tog postupka, bez kojeg obilježja ne mogu biti stavljene u prodaju. Takve kacige posjeduju homologacijsku oznaku koja se sastoji od kružnice oko slova „E“ iza koje se nalazi razlikovni broj države koja je odobrila homologaciju, homologacijskog broja i crtice iza koje se nalazi serijski broj proizvodnje. Takav natpis mora biti zašiven na sustav kacige za držanje da bi se smatrala homologiranom.
 
Ujedno posebice apeliramo na roditelje da na mopedima i motociklima ne prevoze djecu mlađu od 12 godina. Ne samo da to nije u skladu sa zakonskim normama (čl.161.st. 4 Zakona o sigurnosti prometa na cestama - Dijete mlađe od 12 godina ne smije se prevoziti na mopedu i motociklu) nego je i izuzetno opasno.



Stranica