- Objavljeno: 05.03.2019.
Motocikli i mopedi izlaze na prometnice - OPREZ!
Život je samo jedan, možete ga ili živjeti ili olako baciti na cestu!
Foto: Ilustracija
Lijepo vrijeme tijekom proteklog vikenda izmamilo je na prometnice ljubitelje vožnje motocikala i mopeda.
Užitak je upravljati ovim vozilima, ali dragi vozači, vodite li brigu o sigurnosnom aspektu vožnje i čuvate li druge sudionike u prometu?
Prošle 2018. godine na hrvatskim je prometnicama smrtno stradalo 59 vozača/putnika motociklala i mopeda, dok ih je 1.970 lakše ili teže ozlijeđeno. Na području Policijske uprave dubrovačko-neretvanske smrtno su stradala 4 vozača/putnika motocikala i mopeda, a teže ili lakše je ozlijeđeno njih 171.
Vozači i putnici tih vozila često su žrtve drugih nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila, koji grubim kršenjem prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu.
Dragi motociklisti i mopedisti, 59 smrtno stradalih osoba, je 59 života kojih se trebate prisjetiti prilikom svakog uključivanja u promet.
Budite savjesni i odgovorni sudionici u prometu te brinite o sigurnosti drugih.
Ovom prilikom skrenut ćemo pažnju na najčešće pogreške vozača motociklista i mopeda.
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
· kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,
· ne nose zaštitne kacige,
· kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
· precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
· obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera
· provlače se između zaustavljenih kolona vozila
· voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike
· upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
· upravljaju prije stjecanja prava,
· uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 50 km/h.
Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:
· oduzimaju im prednost prolaska,
· prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
· skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera
· prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja
Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala:
· prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
· uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
· zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
· provjeriti tlak u gumama,
· upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
· ne upravljajati pod utjecajem alkohola ili droga,
· poštivati dopuštena ograničenja brzine,
· prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
· prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
· izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
· prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
· ne voziti slalom između vozila,
· kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla.
· predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
· voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
· voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
· poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.
Život je samo jedan, možete ga ili živjeti ili olako baciti na cestu! „